Sunday, August 16, 2009

"buatkan aku teringat..."

“Menghargai Kekasih”
SALING MEMPERCAYAI.. itu merupakan salah satu cara kita menghargai insan yang bernama kekasih.. Bagiku.. aku meletakkan sepenuh kepercayaan kepada si dia tapi aku setiase tawu kdg2 mmg aku bersalah sbb ragu dgn prasaan syg dye..tapi aku tawu dia tak akan pernah berlaku tidak baik dibelakang ku..dan aku pula tak akan membiarkan si dia hilang kepercayaan kepada ku.. untuk itu, aku harus bersikap JUJUR dalam semua perkara..
KEJUJURAN amat penting bagi menjamin kesejahteraan dalam perhubungan.. dan yang paling penting sekali ialah.. KESETIAAN.. sudah menjadi prinsip dalam hidup aku.. dan aku juga pernah berjanji dengan diriku.. jika aku mempunyai seorang kekasih.. hanya dia sahajalah satu-satunya kekasihku.. aku akan tetap setia padanya.. dan takkan pernah ada yang lain.. jika kita TIDAK SETIA, bagaimana dia hendak setia kepada kita? sekaligus dia akan HILANG KEPERCAYAAN disebabkan KETIDAKJUJURAN kita.. so.. ketiga-tiga ini saling berkaitan.. kita haruslah menjaga baik perhubungan kita jika ingin kekal selamanya..
SURPRISE! hihi.. Setiap orang punyai cara tersendiri untuk memberi kejutan istimewa terutama pada hari-hari penting si dia seperti Hari Ulang Tahun.. tak kisah lah Ulang Tahun Perkahwinan ke.. Ulang Tahun Kelahiran ke.. yang penting.. tujuan utamanya diadakan adalah sebagai menghargai apa yang telah si dia lakukan kepada kita sebelum ini.. betul tak? Ada yang berikan hadiah seperti barang kemas, jam, kereta, rumah?? waaahhh kayanya.. Jangan lah terlalu boros ye.. tapi sekali sekala untuk insan tersayang tak apa kot.. hehe.. sebenarnya mahal atau murah, bernilai atau tidak bukanlah sesuatu yang penting dalam sesebuah pemberian.. yang penting adalah KEIKHLASAN hati kita.. biarlah barangan atau sesuatu yang kita berikan itu tidak bernilai dimata orang.. tapi siapa tahu ya.. pada kekasih kalian.. mungkin itu merupakan sesuatu yang teramat bermakna sekali bagi dirinya.. Aku juga pernah memberikan kejutan kepada si dia dan kejutan itu tidak lah sehebat atau seistimewa mana pun.. tapi aku menyediakannya dengan penuh rasa kasih sayang yang tinggi kepadanya.. aku nak buktikan padanya bahawa aku benar-benar menyayanginya.. Alhamdulillah, segala perancangan aku berjalan lancar.. walaupun tidak lah sesempurna yang diiginkan..Perjalanan sesebuah perhubungan pastinya tidak terlepas dari perasaan RINDU kan? Apatah lagi kekasih aku berada jauh di mata..mmg agk lame aku tak jmpe si dye tp aku akn faham erti hubungan jarak jauh..dye di sne pon utk mnuntut ilmu..aku sntiase akan support dye dr sini tp spe yg x rindu sntiase kn,dye pon di melaka tp aku di KL..mmg jauh

Kenapa kekasih mesti dihargai?

“Kadangkala kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu sepenuh hati, sehinggalah kamu kehilangannya. Pada saat itu, tiada guna sesalan kerana perginya tanpa berpatah lagi.”

Fikirkan lah.. ;)

Sebelum mengundurkan diri.. aku ingin menyampaikan sebuah lagu.. "Karena Ku Sayang Kamu.. ”

www.tips-fb.com (jgn nak like sgt..kih3) sila la LIKE eyh if suke:)

No comments: