Friday, August 21, 2009

jom puase keyh!ツ


k la,kesempatan ni ku nk ucap SELAMAT BERPUASE to all muslims keyh;)
ku jgk nk mnx maaf andai ade yg slah tnpa aku sedar,mklum la ku juge mnusia kdg2 tu mood bkn sllu baik kn..trutame kpd;
ibu&ayah
adek-beradek
family
kawan-kawan sekolah dulu
kawan-kawan kolej
sume kawan-kawan laa;)
rakan2 blogger,pembaca di blog ni,my followers and so on;)

kata-kata ni juz tuk igtkan diri kite ni adalah Hamba-Nya;)
semoga ramdhan kali ini lebih memberi makna dari sebelum2nya..
kepada kawan2 yg masih puasa jer tanpa solat..berubahlah utk kebaikan diri sendiri kerana mendirikan rumah tanpa tiang2nya pastilah rumah itu akan mudah goyah dan runtuh,begitu jugalah tanpa solat yg mana solat itu merupakan tiang agama.. maka dimanakah tempat utk ibadah2 lain nak di tumpangkan jika ibdah utama tiada..

laksanakanlah perintah islam sepenuhnya"masuklah islam sepenuhnya" jgn buat ikut hati kita.. kepada kawan2 wanita juga..baikilah diri anda terutama dari segi berpakaian.. perintah menutup aurat datangnya dari Allah di dalam alquran ada menyatakan bukanya datang dari ustaz2 atau ulama..
cubalah renung di dalam solat pun wanita itu kena menutupi seluruh tubuhnya kecuali wajahnya.. tidak sah solat tanpa menutup aurat dgn sempurna.. jadinya mengapa pula di luar solat para wanita itu mendedahkan aurat dan tidak menutup aurat dengan sempurna?
adakah kita hanya merasa Allah melihat kita waktu solat? tidak waktu berkerja,tidak waktu keluar rumah dan sebagainya? ataupun kita merasakan hanya Allah menilai hambaNya waktu solat jer?
juga kepada yg gambar2 mereka byk sgt dalam tagged ke,facebook ke atau mana2 jer yg tidak menutup aurat itu buanglah..tukarkan dgn gambar2 yg lebih elok..
janganlah merasa suka hati dan gembira mendapat pujian atau usikan dari lelaki2 yg gagal dari segi kepimpinannya bile mereka komen gambar2 anda yg seksi dan sebagainya kerana selagi gambar2 itu di pertontonkan selagi itulah anda berterusan mendapat dosa besar secara anda tidak sedar..
berterusanlah Allah dan para malaikatnya murka kepada anda... jadi bagaimana doa2 kita nak makbul bila minta kepada Allah andainya DIa murka kepada kita?
andai anda nak marah saya dengan nasihat ini silakanlah.. Nabi dulu pun didalam berjuang mneybarkan agama hendak dibunuh oleh yg bencikan agama islam ..

semoga ramadhan kali ini lebih kita semua dapat hayati.. semoga juga Allah hindarkan bala h1N1 kena pada kita...
janganlah murka Allah pada hamba2NYa yang ingkar turut kena kepada kita yg memiliki iman yg lemah ini..

www.tips-fb.com (jgn nak like sgt..kih3) sila la LIKE eyh if suke:)

1 comment:

ASSILA. said...

selamat berpuasa! ;D