Sunday, December 13, 2009

away

Tengok je tittle tu away..tapi tak away ke mane2 pon..cume pegi umah membe lame satu sekolah dulu..teknik klang..wahhh..punye la aku nak sangat pegi..nak pegi..nak pegi!
sebenarnya cerita hari ini..nak lah cerita sikit hari ini aku dah jumpa kawan baik aku dulu masa sekolah teknik..seronok dapat jumpa dia..alahai..lame dah tak jumpa..dekat setahun setengah kot..e-in & ej pon study kat johor bahru..aku ngan nurul je kat KL..hari ni pegi rumah e-in kawan manja-manja..pukul-pukul..borak-borak dulu..dia yang satu dorm ngan aku..bestie yang lain..lain dorm..haaiii..dia la teman tuk aku kacau malam-malam..tidur ngan aku..aku pinjam mp4 dia kalau aku tak boleh tidur..dia lah semuanya..aha;p
aku cakap ngan membe aku suruh ayah aku hantakan dah tapi padahal tak cakap pon ngan ayah aku lagi..haha..pape hal..aku try la pujuk..aku tahu ayah aku mesti malas nak hantakan

start cerita dari hari selasa budak-budak geng aku tanya
'ko pegi tak rumah e-in..abang dia kahwin??'
aku pon kate 'ntah la..aku tak tahu lagi sebab rumah dye aku kene naik kete je,tak payah nak naik ktm2..sebab satu daerah boleh katekan dekat jugak'
tapi aku cakap nanti pape hal..roger la aku..bgtahu aku
aku pon dengan serba tak tahu biarkan je berlalu sampai hari sabtu..
then,dorg senyap je..tak bagitahu aku pape pon..
malam tu baru la aku mesej nurul :
fyra : nurul,ko jadi tak nak pegi umah e-in..aku rindu sgt doe kat korg..
nurul : aku pegi kot..aku dah plan ngan ej
(cehh..ko tak cakap ngan aku pon erk nurul..tak pe..tak pe)
fyra : ala...aku pon nak pegi jugak..lagi-lagi aku rindu kat e-in..dia dah la time kat sekolah teknik dulu tidur ngan aku..mesti la aku rindu
then,aku cakap ngan nurul..cam ni la..nanti esok ko pegi je beli tiket turun kat kuang..pastu nanti aku amek ko kat stesen tu kite pegi same..aku tahu jalan umah dia..
nurul : oke gak tu..nanti pape hal..aku bgtahu

ehh..aku lupe tanya nurul pakai baju ape..haha..
(sorry lah..kalau bab-bab baju ni aku mesti selalu tanya org pakai ape..yela..baju kan..;p)
hehe
esoknya :

wahh..aku bangun lambat lah..tapi tak pe.. tak de la lambat sangat..bangun-bangun tengok mak lang aku ade kat rumah aku..hurm...camne nak ckp ni??
then aku pegi kat mak aku : bu..jom pegi umah owg kawen..hahaha;p

cakap punye cakap..aku pujuk abang aku.. : pi..tolong r antakan aku..jom la kite pegi umah membe aku tuh..kat kuang je..last-last dapat gak aku pujuk and dia setuju pegi!!!..haha..seronoknya..yang membe aku pulak dah naik train dah nak ke sungai buloh time tuh..sabar lah korang taw

excitednya aku..suka aku dapat pegi..hurm..aku dah siap..tengah tunggu la abang aku siap..then membe aku pulak nurul ngan ej dah sampai..hahaha
aku rase dorang tunggu nak dekat setengah jam kot..alahai siannya..sorrylah ;p

sampai-sampai je rumah e-in dah pukul 2 petang..ramai la jugak time tu..tapi tak la ramai sangat kot..yang penting dapat makan..dapat jumpa dorang..yang best sekali dapat 'layanan istimewa'
ni yang aku suka..duduk-duduk je time makan terus e-in bagi buah tangan..wahh..macam-macam r dapat..bunga telur..nasi minyak..daging..ayam..senang cerita..lauk lah..dapat muffins..kek..eee...suruh la abang ko kawen lagi erk..murah rezeki aku dapat banyak makanan..haha..aku pon dengan tak malu amek je la tapi nurul ngan ej amek buah tangan je..al maklum lah..dorg kan naik train..aku naik kereta..boleh la angkut banyak..;p
dah siap bergambar semua abang aku pulak telefon..ko lame lagi ke?penat tunggu ni..aku pon redha je..habis-habis amek gambar kat pelamin pengantin..and amek gamba ngan pengantin..kitorg pon chaw..untuk balek..lepas salam-salam ngan tuan rumah..baiknya dorg..balek tu mak e-in bagi lagi sebungkus makanan..ade nasi minyak ngan lauk-lauk..haha..murah betul rezeki..
yela..mak dia cam & ingat aku..hehe
lepas nak dekat 2 jam kat rumah e-in kitorg balek..
wah..i'll miz them lagi lahh lepas ni ;p






www.tips-fb.com (jgn nak like sgt..kih3) sila la LIKE eyh if suke:)

No comments: